Het is weer tijd voor jaaroverzichten nu het decennium bijna ten einde is. Dus ook wij blikken terug! Onze tien best gelezen blogs vind je hieronder: van wat PR nou eigenlijk is tot aan tips om beter zichtbaar te zijn. Heb jij deze PR-blogs al gelezen?

1. Wat is PR?

Wat is PR en wat kun je ermee bereiken? Dat is misschien wel de meest gestelde vraag aan ons. En ook meteen onze best gelezen blog! Wat houdt PR in? Wat kun je er precies mee? En, waarom zou je er iets mee moeten? Dat leggen we heel helder uit in deze PR-blog.

⇒ Lees: Wat is PR? En wat kun je ermee bereiken?

2. Mediawaarde berekenen

Wat is mediawaarde eigenlijk? En hoe bereken je de échte waarde van PR? Om te kijken wat een publicatie waard is, wordt gekeken naar de mediawaarde van een publicatie. Mocht je denken: ‘Uhh, wat?’ In deze blog geven we antwoord op een paar handige ijkpunten zodat jij weet hoeveel jouw mediawaarde is.

⇒ Lees: Mediawaarde: wat is het en hoe bereken je de échte waarde van PR?

3. Zichtbaarheid vergroten

Zichtbaar zijn en zo meer naamsbekendheid krijgen, staat op de to-do-list van menig ondernemer. Veel ondernemers weten echter niet hoe ze beter zichtbaar kunnen zijn of vinden het simpelweg eng om hun zichtbaarheid te vergroten. Daarom delen we zeven laagdrempelige manieren om dit alsnog voor elkaar te boksen!

⇒ Lees: 7 manieren om je zichtbaarheid te vergroten

4. Hoe doen zij het: Merel van de Wouden

Merel coacht vrouwen om succesvol te onderhandelen over hun salaris of tarief. In de interviewrubriek ‘Hoe doen zij het’ deelt business boss Merel van de Wouden hoe zij werkt aan haar zichtbaarheid en PR. Ze vertelt alles over hoe zij haar doelgroep bereikt, haar mooiste mediapublicatie en PR-faalmoment plus wat ze daarvan leerde.

⇒ Lees: Merel van der Wouden: “Mijn PR-strategie bestaat vooral uit offline events en netwerken”

5. Product lanceren

Lanceer je een nieuw bedrijf, nieuwe dienst of nieuw product, dan wil je dat natuurlijk aan zoveel mogelijk mensen laten weten. Hoe meer mensen ervan horen, hoe meer potentiële klanten. Wij delen in deze PR-blog zes tips over hoe wij te werk gaan bij een lancering.

⇒ Lees: Nieuw product lanceren? 6 PR-tips voor je persevenement

6. Hoe doen zij het: Emilie Sobels

Het CV van Emilie Sobels is niet mis: ze is de oprichter van Hashtag Workmode; een coworking space voor vrouwelijke digital creatives in onder andere Amsterdam en Utrecht. Daarnaast co-auteur van de boeken Babe You Got This en Babe You Got This Het Werkboek. En als dat nog niet genoeg is, organiseerde ze dit jaar The Selfmade Summit, een groot event voor ambitieuze vrouwen. Hoe werkt Emilie aan haar zichtbaarheid en PR? In de interviewrubriek ‘Hoe doen zij het’ deelt ze alle ins en outs.

⇒ Lees: Emilie Sobels: “Zoek altijd heel concreet naar het juiste haakje voor een medium”

7. PR-tips n.a.v. The Self-Made Summit

En ook wij waren begin dit jaar aanwezig bij The Selfmade Summit. Meerdere inspirerende en succesvolle vrouwelijke ondernemers deelden interessante en relevante informatie. En, hoe kan het ook anders, wij verzamelden in deze PR-blog hun 19 meest interessante tips voor meer zichtbaarheid en PR!

⇒ Lees: 19 tips voor meer zichtbaarheid naar aanleiding van The Self-Made Summit

8. Eng om zichtbaar te zijn?

Wie net wil gaan starten met PR zal het vast herkennen. Je weet best dat je dat filmpje online moet zetten, die blog moet plaatsen of een persbericht uit zou kunnen sturen. Maar iets weerhoudt je het daadwerkelijk te doen. Is het angst? Onzekerheid? Ben je bang dat niemand op jou zit te wachten, je bedrijf niet goed genoeg is? Wij delen zeven tips om je op weg te helpen.

⇒ Lees: 7 tips als je het eng vindt om zichtbaar te zijn

9. PR-voornemens

Vorig jaar deelden wij aan het einde van het jaar zeven goede voornemens voor je PR. En heel eerlijk, ook een jaar later zijn deze zeven goede voornemens nog even relevant! Ook voor 2020.

⇒ Lees: 7x goede PR-voornemens: beter zichtbaar zijn in 2019

10. Gratis in de media

Gevalletje: practice what you preach! Want we leren anderen heel graag anderen hoe ze meer free publicity voor zichzelf kunnen creëren, maar dan is het wel zo geloofwaardig als we onze lessen zelf ook toepassen. In 2018 kwamen wij meer dan vijftig keer gratis in de media. In deze blog delen wij hoe we dat voor elkaar kregen. En belangrijker: wat leverde ons dat op?

⇒ Lees: Hoe wij in 2018 50x gratis in de media kwamen (en wat de waarde daarvan is)