Directeur en PR-adviseur

Dennis Mensink

Als eigenaar van Snappr houdt Dennis zich zowel met PR-aangelegenheden als de operatie in bredere zin bezig. Dennis is oud-journalist (dagbladen en vaktitels) en is oprichter van PR-bureau Mediatic, de grote broer van Snappr. Dennis schreef enkele boeken over (impact)ondernemen, waarvoor hij de top van het Nederlandse bedrijfsleven interviewde.

Laatste blogs van Dennis

free publicity

Timing is everything: persbericht onder embargo versturen

In de wereld van PR is timing alles. Een persbericht op een verkeerd moment en je loopt imagoschade op. Andersom kan ook, inhaken op het juiste moment en je krijgt veel aandacht van consumenten. Daarom is een persbericht onder embargo versturen…
voorbeeld pr

Hoe schrijf je een goed persbericht? Leer van ons persbericht voorbeeld

Weet je nog? Toen je op school zat en je niet wist hoe je moest beginnen met een verslag? Op het moment dat je een voorbeeld had, ging het een stuk makkelijker. Dus moet je een persbericht schrijven? Gebruik dan deze persbericht voorbeelden…

PR-strategieën voor de groei van je start-up (zo pak je dat aan)

Als eigenaar van een start-up is creativiteit noodzakelijk voor je bedrijfsgroei. Heb je al een idee hoe je dat gaat doen? Welke investering is de moeite waard? Heb je al eens gedacht aan PR? Hier zijn 4 redenen waarom je gelijk moet beginnen…

Online reputatiemanagement: de brug tussen imago en identiteit

Je vindt je eigen bedrijf geweldig. Logisch. Vinden je klanten dat ook? In de ideale situatie is de manier waarop je je eigen bedrijf ziet (identiteit) en hoe anderen het zien (imago) precies hetzelfde. In de realiteit is dat niet altijd het…
Gratis PR-scan

Je naamsbekendheid vergroten: hoe doe je dat?

Je naamsbekendheid vergroten is onmisbaar voor het voortbestaan van je bedrijf. Welk geweldig product of dienst je de consumenten ook aanbiedt, ze moeten wel weten wie je bent. Hele bekende bedrijven zijn ook ooit onbekend begonnen, dus dat…
PR-plan maken

Persbericht: wat is het en hoe schrijf je het?

“Wauw, dit MOET iedereen weten”. In je hoofd bedenk je dat je persbericht al door alle media wordt opgepakt en viraal gaat. Maar let op: is je boodschap wel echt nieuws? En zo ja, wat schrijf je dan op? Lees de tips hoe je een pakkend persbericht…
,

Media aandacht krijgen doe je (niet) zo

Veel bedrijven willen graag gratis in de media komen. Media aandacht - free publicity - is immers gratis en je bereikt er doorgaans een grote, nieuwe doelgroep mee. Mits je het goed doet natuurlijk! Media aandacht krijgen is niet altijd makkelijk.…
PR-planning

PR-planning: 9 momenten in het jaar waar (bijna) elk bedrijf iets mee kan

Hoewel PR voor een groot deel juist heel ad hoc is, is het tegelijkertijd ook aan te raden om met een PR-planning te werken. Zeker als je doorlopend in de media wil komen! In je PR-planning neem je in ieder geval deze twee dingen op: je eigen…
Pitch

Wat is het verschil tussen een slechte en een goede pitch?

Bij PR denken veel mensen als eerste aan een persbericht. Maar er is iets dat nog veel belangrijker is en eigenlijk áltijd terugkomt wanneer je de media benadert: pitchen! Met een pitch staat of valt je succes op een publicatie. Maar ja,…