Creëer zelf media-aandacht met PR-cursus.nl

Nieuwe online PR-cursus leert professionals hoe zij zelf in de media kunnen komen.

.
UTRECHT, 8 mei 2018 – Zelfstandig PR-adviseurs Chantal Schram en Suzanne van Duijn bundelen hun krachten en lanceren vandaag samen PR-cursus.nl, een online PR-cursus die professionals leert hoe zij in de media kunnen komen. De cursus laat professionals – ondernemers en werknemers – in hun eigen tijd kennismaken met het PR-vak. Na de cursus kunnen de cursisten zelfstandig hun eigen publiciteit gaan doen.

“Door PR op de kaart gezet”

Als zelfstandig ondernemers weten Schram en Van Duijn als geen ander hoe belangrijk het is om zichzelf te laten zien. “Dankzij grote interviews in Volkskrant, Metro, VRIJ en op NOS.nl heb ik mezelf en mijn bedrijf de afgelopen tweeënhalf jaar goed op de kaart weten te zetten”, vertelt Van Duijn. “Hierdoor heb ik in korte tijd een goedlopend bedrijf weten op te zetten en weten klanten mij te vinden. Ik doe zelf geen acquisitie, free publicity werkt voor mij!”

Nieuwe media

Zowel Schram als Van Duijn runt – naast pr- en contentwerkzaamheden – een eigen weblog. “Mijn blog helpt zeker mee aan mijn naamsbekendheid”, aldus Schram. Haar reisblog Reisdoc.nl trekt maandelijks 35.000 unieke bezoekers en werd al geroemd door grote media als Marie Claire, Cosmopolitan en EditieNL. “Dankzij mijn kennis van bloggen en ervaring als – en met – infuencer(s) huren klanten mij in voor dergelijke werkzaamheden.” Van Duijn: “Mijn blog Artikel255.nl is eveneens mijn visitekaartje en portfolio. Nieuwe klanten melden zich bij mij dankzij artikelen over ondernemen en free publicity.”

Contentoverload

Naast persberichten, interviews en bloggen weten Schram en Van Duijn ook alles van social media en gastbloggen. “Door jezelf goed te laten zien op social media, samen te werken met social influencers en te bloggen voor een ander platform, kan je jezelf óók heel goed in de kijker spelen bij je doelgroep. Mits je de juiste media kiest uiteraard”, aldus Schram. “In deze tijd van contentoverload is het belangrijker dan ooit om relevant te zijn.”

Free publicity

“Omdat wij naast onze PR-ervaring allebei zelf blogger zijn en vaak de media hebben gehaald, leek het lanceren van een PR-cursus een logische stap,” zegt Van Duijn: “Bovendien kunnen we met een online cursus meer klanten helpen.” Met hun cursus willen Schram en Van Duijn andere professionals leren hoe ook zij vaker in de media kunnen komen. “Wellicht lijkt het of we met een ‘DIY-cursus’ onze eigen glazen ingooien, maar we vinden dat iedereen de mogelijkheden van free publicity moet kennen. Het is een gemiste kans als ondernemers niet aan PR doen,” stelt Schram. “Daarnaast hebben – zeker beginnende – bedrijven niet altijd het geld om een PR-professional in te huren,” besluit Van Duijn.

Eigen PR vanaf 199 euro

1. Schram en Van Duijn bieden op PR-cursus.nl drie pakketten aan. Alle pakketten bestaan uit video’s, tekst en opdrachten.
    Het eerste pakket leert professionals in 15 hoofdstukken de basis over PR, waaronder het opstellen van een medialijst, het maken en versturen van persberichten en hoe je zorgt dat je geïnterviewd wordt.
  2. Het tweede pakket telt 24 hoofdstukken en beslaat eveneens meer ‘advanced’ onderwerpen als samenwerken met influencers, PR & SEO, persevents en hoe om te gaan met bad publicity.
  3. Het derde pakket biedt daarbij twee Skype-sessies aan over twee PR-onderwerpen naar keuze.

Voor hulp tijdens de cursus of de uitvoering kunnen cursisten eveneens te allen tijde een Skype-sessie bijboeken. De pakketten kosten respectievelijk 199 euro, 279 euro en 349 euro. Een losse Skype-sessie kost 50 euro. Prijzen zijn exclusief BTW.