Wat kost een goede perslijst

Dit is waarom we niet puur alleen een perslijst voor je maken (en waarom we je adviseren geen standaard perslijst te kopen):

Wat kost een perslijst? En wat kost het om door ons een perslijst op maat te laten opstellen?

Die vraag kregen we laatst in onze mailbox.

Ons antwoord? Onbetaalbaar.

Wat kost een perslijst?

Een goede, op maat gemaakte perslijst is onbetaalbaar. Althans, zo’n lijst is goud waard! Een goede perslijst bevat de contactgegevens van journalisten die bij relevante media werken. Relevant voor jóuw bedrijf. Dus geen kant en klare perslijst van internet.

Bij ons kan je zo’n lijst niet kopen. Wij geloven namelijk niet in standaard perslijsten, en al helemaal niet in het doorverkopen van contactgegevens. Waar wij wel in geloven, is het op maat maken van een gepersonaliseerde perslijst. Dat is dus maatwerk.

Kopen of leren

Wij zouden dit kunnen doen, als we je bedrijf beter leren kennen. Maar we doen het niet. Om de volgende simpele reden:

Give a man a fish and he will eat for a day.

Teach a man how to fish and he will eat for a lifetime.

Onze missie is het empoweren van ondernemers om hun eigen PR te doen. We leren je dus heel graag hoe jij zelf je PR doet. Inclusief het maken van je eigen, steengoede perslijst. Uiteraard hebben we hier tips en tricks voor, maar we geloven niet in ‘voorzeggen’. Daar leer je niets van. Als je een perslijst koopt, blijf je afhankelijk van anderen. Je weet dan namelijk nog niet hoe je het zelf kan doen. Sowieso geloven we niet echt in snel en goedkoop scoren. Een goede reputatie opbouwen kost tijd en vergt een investering.

Twee succesfactoren

Het is belangrijk dat je snapt waarom je bij ons geen medialijst kan kopen. Dit is de kern van PR. Gratis media-aandacht komt namelijk tot stand door twee factoren:

  1. Persoonlijkheid
  2. Relevantie

Een persoonlijke, relevante pitchmail kan je alleen maar opstellen en versturen als je weet wie je mailt. Dat weet je niet als je een standaard perslijst gebruikt. Goede PR komt niet door snelle, onpersoonlijke standaard mails en een dito perslijst…

Aan de slag!

Wil je je eigen PR doen met resultaat? Leer dan hoe je een eigen, goede perslijst opstelt. Wij helpen je er graag bij (maar doen het niet voor je). Check dan onze e-course of ons 1:1 traject.

Geen tijd of geen zin om het zelf te leren? Wij nemen je PR ook graag uit handen. Hier zit natuurlijk wel een ander prijskaartje aan. Wij doen geen half werk! Vandaar dat we niet in te huren zijn om puur alleen een perslijst voor je te maken. We doen dan graag het hele project, dus het opstellen van een goede strategie voor jouw bedrijf, het samenstellen van de juiste perslijst, het maken van relevante pitches en het persoonlijk uitsturen daarvan. Kijk hier voor onze tarieven als we voor jou PR gaan doen >