De PR masterclasses vliegen je inmiddels om de oren!
Meer en meer PR-experts delen hun kennis en helpen ondernemers om – al dan niet met een duur traject – in de media te komen.
Of we ons bedreigd voelen..?
Helemaal niet! Wij juichen dit alleen maar toe!
De opkomst van PR
Toen wij bijna 10 jaar geleden begonnen als PR-adviseurs, was PR nog relatief onbekend. We wisten zelf amper wat het was. De afgelopen jaren hebben we met vallen en opstaan geleerd wat PR is en hoe wij onszelf en onze klanten het beste op regelmatige basis gratis media-aandacht kunnen bezorgen.
Snappr bestaat inmiddels bijna drie jaar, en in die tijd hebben we PR zien groeien. Steeds meer ondernemers zien er de waarde van in om in de media te komen. Daar springen bedrijven op in. Een masterclass om in de media te komen, of een 1:1 traject om je PR op poten te zetten? Wij zijn de laatste die het afraden natuurlijk. Zelf helpen we onze klanten sinds 2018 1-op-1, en begin dit jaar lanceerden we onze masterclass voor iedereen die laagdrempelig met ons wil werken.
Een interessante ontwikkeling is het wel.
Waarom doen alle ondernemers opeens aan PR?
Waarom zien ondernemers nu de waarde in van media-aandacht?
Waarom investeren ondernemers met liefde in free publicity?
Wij begrijpen waarom.
Online marketing vs. PR
Wij zien dat ondernemers steeds beter worden in online marketing. ‘Iedereen is zichtbaar’. We posten allemaal op Instagram. We bloggen ons suf. We adverteren via Facebook.
Maar daar onderscheid je je niet meer mee. Online marketing is al veel langer hot dan PR. De meeste ondernemers hebben online marketing onder de knie. Het is enorm moeilijk om daar nog de oorlog mee te winnen. Met 5000 volgers alleen overtuig je je klanten nog niet.
Waar je je wel mee onderscheidt, is media-aandacht. Echte free publicity met bijvoorbeeld een interview in een krant of tijdschrift. Journalistieke waarde is veel sterker dan een advertentie. Bovendien bereik je zo veel meer mensen dan met je eigen kanalen. PR is relatief nieuw. Niet als vakgebied in het algemeen, maar wel als marketingtool voor kleine ondernemers. Met een mooie mediapublicatie trek je een potentiële klant wel over de streep.
Lees hier meer over de verschillen tussen marketing en PR of juist de overeenkomsten met brand marketing >
PR voor kleine ondernemers?
Wil jij ook aan je PR werken? Droom jij van een mooi interview in een grote krant of jouw favo tijdschrift? Start vandaag nog!
Ja, PR is eveneens voor jou weggelegd. Ook kleine ondernemers kunnen in de media komen. Juist!
- Je bent verfrissend
- Je kan het juist gebruiken
- Je hebt wat te vertellen
Media zitten op jou te wachten. Grote bedrijven kennen ze al. Journalisten staan open voor nieuwe ondernemers met nieuwe visies. De disrupters die de markt opschudden. Hoe sterker de mening, hoe beter. Dus verstop je niet langer en laat je horen!
Hulp nodig? Check hier ons aanbod >