Too Good to Go

Komt jouw concurrent regelmatig in de media? Vraag je je af hoe andere ondernemers aan hun zichtbaarheid werken? Neem een kijkje in de keuken bij deze vijf inspirerende voorbeelden. Dit zijn de beste PR-tips van ondernemers die zelf regelmatig in de media komen:

1. Merel van der Wouden (Blackbird Negotiations)

Merel van der Wouden - PR

Onderhandelcoach Merel van der Wouden wordt regelmatig geïnterviewd door grote media. Daarnaast is Merel een graag geziene spreker op events. Hoe ze dat voor elkaar krijgt? “Zichtbaar zijn op social media en veel netwerken”, aldus Merel. Haar beste tip: “Vraag of iemand een persoon kent bij bijvoorbeeld het tijdschrift waar je graag een interview mee wilt.”

Lees hier alle PR-tips van Merel ⇒

2. Emilie Sobels (Hashtag Workmode)

Emilie Sobels, Hashtag Workmode-oprichter, auteur en founder van The Self-Made Summit, heeft al in menig medium gestaan. Niet zomaar! Ze hanteert een echte PR-strategie. “Afhankelijk van het project zetten we – mijn team en ik – PR bewust in, maar het doel dat we daarmee willen bereiken speelt de hoofdrol. PR zelf is het middel! Afhankelijk van het doel, gaan we aan de slag.” Maak dus onderscheid tussen meer informatieve of meer salesgerichte PR, en houd altijd de beoogde doelgroep in je achterhoofd.

Lees het interview met Emilie ⇒

3. Yorick Bruins (Wakuli)

Wakuli

Dat er niet één manier is om in de media te komen, weet Yorick Bruins als geen ander. Met zijn bedrijf Wakuli, supplier van eerlijke koffie, hanteert hij meerdere strategieën. Zo zet Wakuli in op samenwerkingen met micro-influencers, het aanschrijven van media en het inkopen van advertenties. Yorick: “We pakken waar mogelijk het podium om ons verhaal te verspreiden. Ook daar rollen vaak weer publicaties uit voort. Zo stapte na een event een blogger op ons af, die ook nog voor een ander platform schreef. En vanuit daar kregen we weer nieuwe klanten.”

Lees hier meer over de PR-strategie van Yorick ⇒

4. Awura Simpe (Creative Women Collective)

Awura Simpe

Awura Simpe is de oprichter van Creative Women Collective, een platform voor creatieve vrouwen. Als founder is het belangrijk dat Awura zich ook af en toe laat zien. Om dit te bereiken pakt de ondernemer vaak letterlijk het podium. Awura: “Vanaf de start van Creative Women Collective deel ik mijn persoonlijke verhaal over mijn carrièreswitch op verschillende podia. Ik spreek ook over onderwerpen als community, mindset en purpose.”

Lees meer over de PR-strategie van Awura ⇒

5. Sharonne van Diemen (Too Good To Go)

Too Good to Go

Professional Sharonne van Diemen werkt als PR-specialist bij Too Good To Go, de grootste app tegen voedselverspilling. Om hun boodschap te verspreiden, werkt Sharonne hard aan de PR van haar werkgever. “Wat voor mij het belangrijkste is: écht persoonlijk contact maken met journalisten. Hoe logisch het misschien ook klinkt, ik bedank sinds mijn eerste dag journalisten die proactief over Too Good To Go schrijven en geef aan dat ze in de toekomst bij mij terecht kunnen voor meer informatie”, aldus Sharonne.

Lees het interview met Sharonne ⇒